- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (105 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (125 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (118 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (49 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
W Gdańsku będą jeździć odkryte autobusy. Sporo zmian w Śródmieściu
W maju na ulicach Gdańska pojawi się nowa, skierowana głównie do turystów linia autobusowa. Kursujące co pół godziny autobusy z odkrytym dachem - wzorem zachodnich miast - będą kursować wokół centrum i pokazywać turystom największe zabytki i najpopularniejsze miejsca w Gdańsku. Zmian w ścisłym centrum będzie jednak więcej.
Autobusy "Hop On Hop Off & Visit Gdansk", bo tak się będzie nazywać nowa linia, będą kursować co 30 min. (18 kursów dziennie), a na pokładzie pomieszczą w sumie 30 osób, które o najpopularniejszych zabytkach i miejscach w Gdańsku będą mogły słuchać w ośmiu językach. Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. To pierwsza tego rodzaju linia autobusowa w kraju.
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje (dawniej ZKM) wkrótce ogłosi przetarg na zakup trzech nowych pojazdów, które dzięki rozkładanemu dachowi będą mogły być wykorzystywane całorocznie np. przy wizytach biznesowych.
24-godzinna wejściówka kosztować będzie 45 zł (ok. 10 euro). Bilety będzie można kupić w Internecie, a także w Punktach Informacji Turystycznej, na dworcach czy lotnisku. Cena nie wydaje się niska, choć w porównaniu do miast, gdzie autobusy wożą turystów w podobnej formule, w Gdańsku będzie nieco taniej (dla porównania w Pradze czy Amsterdamie podobny bilet kosztuje ponad 20 euro). Jak powiedział nam Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, trwają prace nad stworzeniem nieco tańszego pakietu dla mieszkańców Gdańska, ale na konkretne decyzje w tej kwestii trzeba jeszcze poczekać.
Pierwsze kursy odkrytych autobusów mają ruszyć już w maju, ale inauguracja może się przesunąć na czerwiec, ze względu na ewentualne opóźnienie rozstrzygnięcia przetargu. Linia w tym kształcie ma kursować nawet do końca października.
Sporo zmian w Śródmieściu
Podczas czwartkowej konferencji prasowej, na której zapowiedziano inaugurację nowej linii, zaprezentowano też plany zmian w Śródmieściu. A tych w 2017 r. nie będzie brakować.
- Naszą główną ideą jest ożywienie ulic Głównego i Starego Miasta. Chcemy podnosić atrakcyjność tego szczególnego miejsca dla mieszkańców i turystów. Stąd też nasze działania przy zagospodarowaniu podwórzy, co będziemy kontynuować także w tym roku. Ponadto inwestujemy w infrastrukturę parkingową, wymieniamy parkomaty, stawiamy nowe kosze na śmieci, porządkujemy kwestie ogródków gastronomicznych i nie ustępujemy w walce z nielegalnym handlem - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Tegoroczne zmiany rozpoczną się remontem ul. św. Ducha , gdzie pojawi się nowa brukowana nawierzchnia, zostanie też przebudowana sieć wodno-kanalizacyjna, pojawi się dodatkowa mała infrastruktura. W tym roku prace obejmą też ul. Złotników , Przędzalniczą , skrzyżowanie Podmłyńskiej z Podwalem Staromiejskim i Pańską , a także ul. Mieszczańską i Krowią . W przyszłym roku ruszy z kolei zapowiadana przebudowa Długiej i Długiego Targu, Za Murami i Podwala Przedmiejskiego.
Zmiany w organizacji ruchu czekają też kierowców wjeżdżających do Śródmieścia i Strefy Ograniczonej Dostępności.
- W tym roku nadal będziemy pracować nad uspokajaniem ruchu w ścisłym centrum. Już w lutym wprowadzimy jednokierunkowe kwartały ulic w rejonie ul. Świętojańskiej i Straganiarskiej. Zostanie też rozszerzona strefa ograniczająca ruch dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t., a także nastąpi dalsze ograniczenie ruchu pojazdom wolnobieżnym tzw. meleksom, których funkcjonowanie wzbudzało w ostatnich latach spore kontrowersje. Wiosną zmienią się też zasady na deptakach. Od maja słupki ograniczające wjazd na ciągi piesze otwierane będą w nowych godzinach (6-10 rano) - wylicza Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-01-20 12:47
Mialoby to sens
Gdyby bus jezdzil po calym 3city, ale sam Gdansk? Slabo to widze...
- 1 0
-
2017-01-20 13:53
Turyści... a mieszkańcy?
Jest plaża, jarmark i cała reszta, turyści i tak przyjadą. To wygodą i poprawą jakości życia mieszkańców należałoby się zająć.
- 1 0
-
2017-01-20 16:34
100 osób pracujących i dorabiających na meleksach w sezonie straci prace
100 osób pracujących i dorabiających na meleksach w sezonie straci prace
Kolejna głupia i skandaliczna decyzja Adamowicza i Grzelaka.- 2 1
-
2017-01-21 09:45
może dość
Genialny pomysł byłego i obecnego vice -prezydenta -obaj tak samo nieudani .Ograniczenie wjazu na wskazane kwartały powinno dotyczyć wszystkich równiez nowych autobusów bo jak niei to jest to nieuczciwa konkurencja i monopol co stanowikolejne naruszenie prawa przez miasto .Chodzi po prostu o wyeliminowanie tzw.meleksów ,które jeżdzą w wielu miastach w Polsce i tam władzy miejskiej to nie przeszkadza .Co do tego że wzbudzają kontrowersję to opinie są podzielone wielu turystów jest bardzo zadowolonych i chętnie z nich korzystają , a tak apropo to straż miejska w Gdańsku też budzi wiele kontrowerji i jakoś tym się prezydenci i nie przejmują , bo przecież zawsze chodzi tylko o kasę
- 2 0
-
2017-01-22 15:35
budyn z grzelakiem na nowe mieszkania wlasnie zarabiaja
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.