- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (76 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (100 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (135 opinii)
W Gdańsku będą jeździć odkryte autobusy. Sporo zmian w Śródmieściu
W maju na ulicach Gdańska pojawi się nowa, skierowana głównie do turystów linia autobusowa. Kursujące co pół godziny autobusy z odkrytym dachem - wzorem zachodnich miast - będą kursować wokół centrum i pokazywać turystom największe zabytki i najpopularniejsze miejsca w Gdańsku. Zmian w ścisłym centrum będzie jednak więcej.
Autobusy "Hop On Hop Off & Visit Gdansk", bo tak się będzie nazywać nowa linia, będą kursować co 30 min. (18 kursów dziennie), a na pokładzie pomieszczą w sumie 30 osób, które o najpopularniejszych zabytkach i miejscach w Gdańsku będą mogły słuchać w ośmiu językach. Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. To pierwsza tego rodzaju linia autobusowa w kraju.
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje (dawniej ZKM) wkrótce ogłosi przetarg na zakup trzech nowych pojazdów, które dzięki rozkładanemu dachowi będą mogły być wykorzystywane całorocznie np. przy wizytach biznesowych.
24-godzinna wejściówka kosztować będzie 45 zł (ok. 10 euro). Bilety będzie można kupić w Internecie, a także w Punktach Informacji Turystycznej, na dworcach czy lotnisku. Cena nie wydaje się niska, choć w porównaniu do miast, gdzie autobusy wożą turystów w podobnej formule, w Gdańsku będzie nieco taniej (dla porównania w Pradze czy Amsterdamie podobny bilet kosztuje ponad 20 euro). Jak powiedział nam Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, trwają prace nad stworzeniem nieco tańszego pakietu dla mieszkańców Gdańska, ale na konkretne decyzje w tej kwestii trzeba jeszcze poczekać.
Pierwsze kursy odkrytych autobusów mają ruszyć już w maju, ale inauguracja może się przesunąć na czerwiec, ze względu na ewentualne opóźnienie rozstrzygnięcia przetargu. Linia w tym kształcie ma kursować nawet do końca października.
Sporo zmian w Śródmieściu
Podczas czwartkowej konferencji prasowej, na której zapowiedziano inaugurację nowej linii, zaprezentowano też plany zmian w Śródmieściu. A tych w 2017 r. nie będzie brakować.
- Naszą główną ideą jest ożywienie ulic Głównego i Starego Miasta. Chcemy podnosić atrakcyjność tego szczególnego miejsca dla mieszkańców i turystów. Stąd też nasze działania przy zagospodarowaniu podwórzy, co będziemy kontynuować także w tym roku. Ponadto inwestujemy w infrastrukturę parkingową, wymieniamy parkomaty, stawiamy nowe kosze na śmieci, porządkujemy kwestie ogródków gastronomicznych i nie ustępujemy w walce z nielegalnym handlem - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Tegoroczne zmiany rozpoczną się remontem ul. św. Ducha , gdzie pojawi się nowa brukowana nawierzchnia, zostanie też przebudowana sieć wodno-kanalizacyjna, pojawi się dodatkowa mała infrastruktura. W tym roku prace obejmą też ul. Złotników , Przędzalniczą , skrzyżowanie Podmłyńskiej z Podwalem Staromiejskim i Pańską , a także ul. Mieszczańską i Krowią . W przyszłym roku ruszy z kolei zapowiadana przebudowa Długiej i Długiego Targu, Za Murami i Podwala Przedmiejskiego.
Zmiany w organizacji ruchu czekają też kierowców wjeżdżających do Śródmieścia i Strefy Ograniczonej Dostępności.
- W tym roku nadal będziemy pracować nad uspokajaniem ruchu w ścisłym centrum. Już w lutym wprowadzimy jednokierunkowe kwartały ulic w rejonie ul. Świętojańskiej i Straganiarskiej. Zostanie też rozszerzona strefa ograniczająca ruch dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t., a także nastąpi dalsze ograniczenie ruchu pojazdom wolnobieżnym tzw. meleksom, których funkcjonowanie wzbudzało w ostatnich latach spore kontrowersje. Wiosną zmienią się też zasady na deptakach. Od maja słupki ograniczające wjazd na ciągi piesze otwierane będą w nowych godzinach (6-10 rano) - wylicza Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-01-19 14:23
i bardzo dobrze, grunt żeby nie w zimie
- 5 2
-
2017-01-19 14:23
45 zł? (2)
Pojadę z żoną i dziećmi i zapłacę 180 zł
a nie, pojadę taxi będzie taniej- 40 5
-
2017-01-19 14:47
dostajesz 500+ ? to wydawaj!
a nie cebuluj
- 6 4
-
2017-01-19 15:01
uberm
uberem za mniej niz 8zl pojedziesz
- 5 2
-
2017-01-19 14:27
W ramach walki o czyste powietrze kolejny autobus.
- 10 6
-
2017-01-19 14:28
(1)
Nie za dużego tych autobusów po mieście będzie jeździć? Juz jedne jeżdżą i wożą powietrze. Mogliby te badziewiaste meleksy zlikwidowac
- 23 4
-
2017-01-19 16:30
Hymm
Melexy powiem tak byłem sceptyczny co do melexów alte będąc w Kazimierzu dolnym tam melex się sprawdzil
- 2 2
-
2017-01-19 14:29
45 zł? dla mieszkańców też? na czteroosobową rodzinę chyba drogo jak ktoś chce pokazać dzieciakom stare miasto z innej perspektywy.
- 12 6
-
2017-01-19 14:35
Niby jak ma przebiegać trasa???!!! (2)
Długą zakaz a wokół Śródmieścia to ok.10 minut jazdy!... To niebParyż czy Londyn!!! Meleksy w zupełności wystarczą!!!
- 14 17
-
2017-01-19 18:06
tylko kto te melexy do ruchu dopuścił i za ile
one nie były zarejestrowane, pewnie bez OC i zasuwały główną drogą. Raz coś takiego w tunelu pod Armii Krajowej mijałem
- 2 0
-
2017-01-19 21:13
Meleksy do całkowitej likwidacji.
- 4 0
-
2017-01-19 14:37
nie wiem czy brukowana nawierzchnia to taki dobry pomysł
drogo kosztuje szybko się niszczy i kiepsko się po niej chodzi na obcasach czy w deszczu
- 13 5
-
2017-01-19 14:38
a po co bilet 24h?
zrobcie tansze jednoprzejazdowe to chetnie skorzystam i moja rodzina tez
- 24 5
-
2017-01-19 14:39
Cena stanowczo wysoka. To nie Rzym Londyn czy Barcelona.
- 30 6
-
2017-01-19 14:40
a co z pozostałymi dezielnicami (1)
a ja mieszkam na Ujeścisko i myślę,sobie że mieszkający tam w większości młodzi ludzie nie mają czasu przyjrzeć się swoim okolicom.a tu jest tyle do zrobienia,np. pętla autobusowa wstyd.
- 4 13
-
2017-01-19 21:14
Zaprościce meleksiarzy ze Śródmieścia. Mieszkańcy chętnie się ich pozbędą.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.