• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza konkurs na koncepcję napisu "Gdańsk"

Maciej Korolczuk
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy skwer nad Motławą już gotowy
Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie. Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie.

8 tys. zł może otrzymać autor najlepszej koncepcji napisu "Gdańsk", który jeszcze w maju ma stanąć w Śródmieściu. Na wyniki konkursu organizowanego przez Fundację Gdańską będą mieli wpływ również nasi czytelnicy.



Jaki przede wszystkim powinien być napis promujący miasto?

O tym, że w jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w Gdańsku ma stanąć przestrzenna konstrukcja układająca się w nazwę miasta, pisaliśmy jako pierwsi na początku lutego.

Napis, wzorem tych z Amsterdamu, Budapesztu czy Porto, miałby stać się już w tym sezonie nową atrakcją turystyczną i nową formą promocji miasta (można się było o tym przekonać zimą, gdy podobna iluminowana konstrukcja stanęła przy wejściu do Parku Oliwskiego).

Pomysł Fundacji Gdańskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem naszych czytelników i mieszkańców. I to właśnie mieszkańcy i miłośnicy Gdańska, a także nasi czytelnicy, będą mieli wpływ na to, jak napis będzie wyglądał.

- Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście, a to, jak będzie wyglądał, zależeć będzie od inwencji i wyobraźni mieszkańców. Spośród wszystkich nadesłanych koncepcji jury wybierze pięć jego zdaniem najlepszych propozycji, które w drugim etapie zostaną poddane głosowaniu w ankiecie na portalu Trojmiasto.pl. Wyniki te będą z kolei częścią składową końcowej oceny, którą ostatecznie podejmie komisja konkursowa - mówi Paweł Buczyński, dyrektor Fundacji Gdańskiej.
Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego. Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym (otwartym) należy przedstawić jedynie ogólną koncepcję wizualną napisu z opisem konstrukcji i propozycją wykonania. Drugi etap będzie miał charakter zamknięty, tzn. zostanie realizowany tylko wśród wyłonionych w pierwszym etapie pięciu osób/podmiotów.

Najlepszą z prac wybierze tzw. sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele Fundacji Gdańskiej, Miasta Gdańska, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Akademii Sztuk Pięknych, Komisji Zrównoważonego Rozwoju oraz Trojmiasto.pl.

W pierwszej fazie konkursu, w ocenie propozycji pod uwagę będzie brane doświadczenie autora, a także pomysłowość, oryginalność oraz wywoływanie pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem.

W drugim etapie oceniane będą: estetyka, design, ergonomia, funkcjonalność, trwałość, racjonalność ekonomiczna, a także wspomniane już miejsce na liście wyników z przeprowadzonej internetowej sondy.

Napis ma być konstrukcją mobilną, którą w dowolnym momencie będzie można przestawić w inne miejsce - np. przy okazji koncertów czy imprez miejskich. Każda litera ma mieć ok. 2,5-3,5 metra wysokości i być wykonana z trwałego, odpornego na warunki pogodowe i akty wandalizmu materiału. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów tj. siedzisk, uchwytów, # (hashtagów), lwów, serc itp.

Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na drugą połowę kwietnia. Według planów Fundacji Gdańskiej - o ile nie będzie opóźnienia na etapie realizacji - miesiąc później, na Święto Miasta Gdańska przy napisie będzie można już robić pierwsze zdjęcia.

Harmonogram konkursu:
10-17 marca (do godz. 15) - nadsyłanie pytań do organizatora,
21 marca - ostateczny termin odpowiedzi na pytania
30 marca (do godz. 15) - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
4 kwietnia - ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu

20 kwietnia - ogłoszenie wyników konkursu

Prace należy złożyć osobiście w Fundacji Gdańskiej, ul. Długi Targ 28/29, 80-803 Gdańsk lub przesłać pocztową przesyłką poleconą lub przesyłką kurierską we wskazanych nieprzekraczalnych terminach. Za datę wpływu uznaje się datę doręczenia organizatorowi projektu na adres:

Fundacja Gdańska
ul. Długi Targ 28/29 zobacz na mapie Gdańska
80-803 Gdańsk
z dopiskiem "KONKURS KONSTRUKCJA PRZESTRZENNA GDAŃSK"

Więcej informacji o samym konkursie na stronie Fundacji Gdańskiej

PEŁNY REGULAMIN KONKURSU

Miejsca

Opinie (174) 2 zablokowane

  • błagambez hashtagu

    Gdańskto nie Twitter

    • 4 0

  • Propozycja

    Gdańsk - Miasto Bolka i Lolka

    • 0 0

  • Brawo - bawimy się w indian - co chcemy ukryć - Sołdka!

    • 0 0

  • Byle bez hashtaga

    Nie zgadzam się, żeby napis Gdańsk był poprzedzony hashtagiem. Niech atrakcja, która z założenia ma być licznie fotografowana nie sugeruje, że jesteśmy niewolnikami przelotnej mody na uproszczoną formę komunikacji dla nastolatków.

    • 1 0

  • Jedynie słuszne rozwiązanie

    Zamiast GDAŃSK,to powinna być nazwa stolicy Wolski czyli : ŻOLIBORZ

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane