- 1 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (99 opinii)
- 2 Masz interes? Zostaw kartkę (25 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (74 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (322 opinie)
Rusza konkurs na koncepcję napisu "Gdańsk"
8 tys. zł może otrzymać autor najlepszej koncepcji napisu "Gdańsk", który jeszcze w maju ma stanąć w Śródmieściu. Na wyniki konkursu organizowanego przez Fundację Gdańską będą mieli wpływ również nasi czytelnicy.
Napis, wzorem tych z Amsterdamu, Budapesztu czy Porto, miałby stać się już w tym sezonie nową atrakcją turystyczną i nową formą promocji miasta (można się było o tym przekonać zimą, gdy podobna iluminowana konstrukcja stanęła przy wejściu do Parku Oliwskiego).
Pomysł Fundacji Gdańskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem naszych czytelników i mieszkańców. I to właśnie mieszkańcy i miłośnicy Gdańska, a także nasi czytelnicy, będą mieli wpływ na to, jak napis będzie wyglądał.
- Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście, a to, jak będzie wyglądał, zależeć będzie od inwencji i wyobraźni mieszkańców. Spośród wszystkich nadesłanych koncepcji jury wybierze pięć jego zdaniem najlepszych propozycji, które w drugim etapie zostaną poddane głosowaniu w ankiecie na portalu Trojmiasto.pl. Wyniki te będą z kolei częścią składową końcowej oceny, którą ostatecznie podejmie komisja konkursowa - mówi Paweł Buczyński, dyrektor Fundacji Gdańskiej.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym (otwartym) należy przedstawić jedynie ogólną koncepcję wizualną napisu z opisem konstrukcji i propozycją wykonania. Drugi etap będzie miał charakter zamknięty, tzn. zostanie realizowany tylko wśród wyłonionych w pierwszym etapie pięciu osób/podmiotów.
Najlepszą z prac wybierze tzw. sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele Fundacji Gdańskiej, Miasta Gdańska, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Akademii Sztuk Pięknych, Komisji Zrównoważonego Rozwoju oraz Trojmiasto.pl.
W pierwszej fazie konkursu, w ocenie propozycji pod uwagę będzie brane doświadczenie autora, a także pomysłowość, oryginalność oraz wywoływanie pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem.
W drugim etapie oceniane będą: estetyka, design, ergonomia, funkcjonalność, trwałość, racjonalność ekonomiczna, a także wspomniane już miejsce na liście wyników z przeprowadzonej internetowej sondy.
Napis ma być konstrukcją mobilną, którą w dowolnym momencie będzie można przestawić w inne miejsce - np. przy okazji koncertów czy imprez miejskich. Każda litera ma mieć ok. 2,5-3,5 metra wysokości i być wykonana z trwałego, odpornego na warunki pogodowe i akty wandalizmu materiału. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów tj. siedzisk, uchwytów, # (hashtagów), lwów, serc itp.
Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na drugą połowę kwietnia. Według planów Fundacji Gdańskiej - o ile nie będzie opóźnienia na etapie realizacji - miesiąc później, na Święto Miasta Gdańska przy napisie będzie można już robić pierwsze zdjęcia.
10-17 marca (do godz. 15) - nadsyłanie pytań do organizatora,
21 marca - ostateczny termin odpowiedzi na pytania
30 marca (do godz. 15) - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
4 kwietnia - ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu
20 kwietnia - ogłoszenie wyników konkursu
Prace należy złożyć osobiście w Fundacji Gdańskiej, ul. Długi Targ 28/29, 80-803 Gdańsk lub przesłać pocztową przesyłką poleconą lub przesyłką kurierską we wskazanych nieprzekraczalnych terminach. Za datę wpływu uznaje się datę doręczenia organizatorowi projektu na adres:
Fundacja Gdańska
ul. Długi Targ 28/29
80-803 Gdańsk
z dopiskiem "KONKURS KONSTRUKCJA PRZESTRZENNA GDAŃSK"
Więcej informacji o samym konkursie na stronie Fundacji Gdańskiej
PEŁNY REGULAMIN KONKURSU
Miejsca
Opinie (174) 2 zablokowane
-
2017-03-10 12:34
Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście,
jak ma być mobilny to chyba trzeba będzie za nim ganiać?- 4 0
-
2017-03-10 12:37
ankieta
napis powinien byc trudny do zniszczenia
- 3 0
-
2017-03-10 12:54
Na wypadek gdyby Twitter i pejsbuk stały się niemodne zróbcie znak # łatwy do zdemontowania.
- 6 1
-
2017-03-10 13:17
Po co (1)
Ten hasztag ?
- 10 0
-
2017-03-10 15:15
to nie hasztag tylko krzyż żelazny
- 2 0
-
2017-03-10 13:32
oby było lepsze niż logo pomorskiego... hahahaha ;)
- 5 0
-
2017-03-10 13:34
Neon
Klasyczny, super wychodzi na zdjęciach. Z "d" możnaby zrobić żurawia jak w stoczni- i tyle. Im prościej tym lepiej.
- 3 3
-
2017-03-10 13:39
to jest życie.. nic nie robić tylko wydawać kasę na bzdury
- 8 1
-
2017-03-10 14:30
żałosne pomysly
- 9 1
-
2017-03-10 15:01
Durniom trzeba napisać na wszystkim jak to się nazywa
Inaczej nie będą wiedzieć. Problem w tym, że rzeczy niematerialne są poza ich zasięgiem. Na czym napisać "głupota" ?
- 5 1
-
2017-03-10 15:06
Gdansk (1)
Mysle ze napis "Gdansk" powinien mmiec swoj charakterystyczny wyglad, gdziekolwiek bedzie zlokalizowany , powinien wygladac bardzo podobnie.
Taka ikona miasta.- 1 3
-
2017-03-10 15:15
Gdańsk ma herb i nie potrzebuje g*wnianej ikony dla idiotów i ma 1000 lat a nie 15
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.