• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza konkurs na koncepcję napisu "Gdańsk"

Maciej Korolczuk
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy skwer nad Motławą już gotowy
Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie. Napis widoczny na zdjęciu jest tylko naszą propozycją i nie bierze udziału w konkursie.

8 tys. zł może otrzymać autor najlepszej koncepcji napisu "Gdańsk", który jeszcze w maju ma stanąć w Śródmieściu. Na wyniki konkursu organizowanego przez Fundację Gdańską będą mieli wpływ również nasi czytelnicy.



Jaki przede wszystkim powinien być napis promujący miasto?

O tym, że w jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w Gdańsku ma stanąć przestrzenna konstrukcja układająca się w nazwę miasta, pisaliśmy jako pierwsi na początku lutego.

Napis, wzorem tych z Amsterdamu, Budapesztu czy Porto, miałby stać się już w tym sezonie nową atrakcją turystyczną i nową formą promocji miasta (można się było o tym przekonać zimą, gdy podobna iluminowana konstrukcja stanęła przy wejściu do Parku Oliwskiego).

Pomysł Fundacji Gdańskiej spotkał się z ciepłym przyjęciem naszych czytelników i mieszkańców. I to właśnie mieszkańcy i miłośnicy Gdańska, a także nasi czytelnicy, będą mieli wpływ na to, jak napis będzie wyglądał.

- Chcemy, by napis stał się nową atrakcją turystyczną w mieście, a to, jak będzie wyglądał, zależeć będzie od inwencji i wyobraźni mieszkańców. Spośród wszystkich nadesłanych koncepcji jury wybierze pięć jego zdaniem najlepszych propozycji, które w drugim etapie zostaną poddane głosowaniu w ankiecie na portalu Trojmiasto.pl. Wyniki te będą z kolei częścią składową końcowej oceny, którą ostatecznie podejmie komisja konkursowa - mówi Paweł Buczyński, dyrektor Fundacji Gdańskiej.
Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego. Podświetlany napis z czerwonym sercem był hitem podczas zimowej iluminacji Parku Oliwskiego.
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym (otwartym) należy przedstawić jedynie ogólną koncepcję wizualną napisu z opisem konstrukcji i propozycją wykonania. Drugi etap będzie miał charakter zamknięty, tzn. zostanie realizowany tylko wśród wyłonionych w pierwszym etapie pięciu osób/podmiotów.

Najlepszą z prac wybierze tzw. sąd konkursowy, w skład którego wejdą przedstawiciele Fundacji Gdańskiej, Miasta Gdańska, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, Akademii Sztuk Pięknych, Komisji Zrównoważonego Rozwoju oraz Trojmiasto.pl.

W pierwszej fazie konkursu, w ocenie propozycji pod uwagę będzie brane doświadczenie autora, a także pomysłowość, oryginalność oraz wywoływanie pozytywnych skojarzeń z Gdańskiem.

W drugim etapie oceniane będą: estetyka, design, ergonomia, funkcjonalność, trwałość, racjonalność ekonomiczna, a także wspomniane już miejsce na liście wyników z przeprowadzonej internetowej sondy.

Napis ma być konstrukcją mobilną, którą w dowolnym momencie będzie można przestawić w inne miejsce - np. przy okazji koncertów czy imprez miejskich. Każda litera ma mieć ok. 2,5-3,5 metra wysokości i być wykonana z trwałego, odpornego na warunki pogodowe i akty wandalizmu materiału. Dopuszcza się zaprojektowanie dodatkowych elementów tj. siedzisk, uchwytów, # (hashtagów), lwów, serc itp.

Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na drugą połowę kwietnia. Według planów Fundacji Gdańskiej - o ile nie będzie opóźnienia na etapie realizacji - miesiąc później, na Święto Miasta Gdańska przy napisie będzie można już robić pierwsze zdjęcia.

Harmonogram konkursu:
10-17 marca (do godz. 15) - nadsyłanie pytań do organizatora,
21 marca - ostateczny termin odpowiedzi na pytania
30 marca (do godz. 15) - ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń
4 kwietnia - ogłoszenie wyników pierwszego etapu konkursu

20 kwietnia - ogłoszenie wyników konkursu

Prace należy złożyć osobiście w Fundacji Gdańskiej, ul. Długi Targ 28/29, 80-803 Gdańsk lub przesłać pocztową przesyłką poleconą lub przesyłką kurierską we wskazanych nieprzekraczalnych terminach. Za datę wpływu uznaje się datę doręczenia organizatorowi projektu na adres:

Fundacja Gdańska
ul. Długi Targ 28/29 zobacz na mapie Gdańska
80-803 Gdańsk
z dopiskiem "KONKURS KONSTRUKCJA PRZESTRZENNA GDAŃSK"

Więcej informacji o samym konkursie na stronie Fundacji Gdańskiej

PEŁNY REGULAMIN KONKURSU

Miejsca

Opinie (174) 2 zablokowane

  • aktem wandalizmu (i mega wieśniactwa) jest ten napis

    • 29 5

  • Co to znaczy "designerski" w ankiecie? (2)

    "Tu chodzi nie tyle o poprawność, ile o efekt. Obcych wyrazów używa się czasem po to, aby zaimponować komuś lub stworzyć wrażenie, że mówi się o czymś więcej, niż się naprawdę mówi. W słowach 'sklepy designerskie' zawarta jest obietnica, że oferowany w nich towar pochodzi od znanych projektantów. Reklamodawca wie, że klient z większą gotowością sięgnie do portfela, jeśli będzie sądził, że oferuje mu się coś wyjątkowego, czego nawet (pozornie) nie da nazwać się po polsku (a co nazwane po polsku od razu straciłoby swój uwodzicielski wdzięk)."
    Mirosław Bańko, PWN

    • 13 0

    • Zaprojektowany

      nie ważne czy z polotem czy nie..

      • 3 0

    • g*wno w puszcze to więcej niż g*wno

      • 0 0

  • Propozycja

    Betonowo

    • 10 0

  • 8 tysięcy, to tyle ile miała wynosić ZAWROTNA suma wolna od podatku od pracy (1)

    Na co komu ten napis, zaraz znajdą się tacy, co wzorem tablic na wjazdach do Gdańska będą chcieli, żeby napis był też po kaszubsku. A zapłącą podatnicy za te fanaberie.

    • 12 0

    • Neptun

      Gdansk to nie Kaszuby.

      • 0 1

  • Nie ma lepszego sposobu na wydawanie kasy ! (2)

    Kocpecja ? Na napis Gdańsk ?

    Etap I - Pomysł:
    tworzymy fundację

    Etap II - Pomysl na zarabianie
    tworzymy stanowiska (prezes, wiceprezes itd.

    Pomysł na przeżycei
    Etap III - ogłaszamy konkurs na koncepcje napisu

    Etap IV
    powołujemy jury i wyjazdowe posidzenie w Emiratach celem analizy koncpecji

    Etap V
    Wyjazd studyjny po krajach Europy by zapoznać sie z najnowszymi trendami

    itd

    • 35 2

    • etap VI - tak jak w Rumunii , lud ma dosyć i zaczyna czyścić

      • 3 0

    • Etap VI

      Prokurator+Kurkowa4

      • 0 0

  • Jasno niebieski powinien być napis z elementami symboli stoczni i Solidarności (2)

    kolor symbolizuje morze i niebo, podświetlenie realizowane techniką neonową lub LED :) Na początek tyle wystarczy.

    • 3 7

    • Dobry pomysł (1)

      • 2 2

      • Biało-Zielony :-)

        BKS!!!!!

        • 0 0

  • 19cali

    Proponuję napis "budyn" . Zawsze to dwie litery taniej.

    • 28 2

  • Gdansk-Miasto Wałów (1)

    • 23 4

    • Lotos , Energa < PSSE ........faktycznie PISowskie wały i to jeszcze z klechami

      nakolana ksiadz idzie

      • 2 4

  • Ludwik (1)

    Kto będzie mył taki napis? Komisja zrównoważonego rozwoju?

    • 6 1

    • Franca z ukrainy.

      • 0 1

  • led (2)

    Chciałbym zauważyć, że zwykłym właścicielom sklepików czy firm na Głównym Mieście w majestacie konserwatorskich "zaleceń" odbiera się prawo do używania koloru, światła neonowego i led. Skąd zatem takie szalone pomysły? Chcecie napis? Postawcie go głęboko w porcie.

    • 16 2

    • W sumie napis mógłby pływać...

      • 3 1

    • I bardzo dobrze. Ledy? w centrum Gdańska? Chyba was...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane