- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (386 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (107 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (25 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (93 opinie)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (71 opinii)
Kampania promocyjna jak z Hollywood
Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.
Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.
Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.
- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.
- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.
Miejsca
Opinie (177) 8 zablokowanych
-
2017-11-08 09:00
super (2)
ciekawy pomysł, pobudza wyobraźnię ......
- 8 6
-
2017-11-08 10:11
(1)
raczej oklepany gniot
- 2 2
-
2017-11-08 11:18
Raczej jesteś ślepy
- 1 1
-
2017-11-08 09:02
(1)
"przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego"??? To moja wyobraźnia chyba jeszcze śpi...
- 3 0
-
2017-11-08 15:01
Przykro mi bardzo haha ale już nic z tym nie zrobisz :D
- 1 0
-
2017-11-08 09:07
Muzeum Narodowe nie ma nic do zaprezentowania oprócz tego Memlinga (1)
żyłują go aż do zarzygania. Tramwaje, banery, wystawy plenerowe, sam budynek Muzeum tym u..rany.
Boże, co za prowincja. Opanujcie się- 11 3
-
2017-11-08 15:03
Rozumiem, że masz w domu bardziej wartościowe dzieło sztuki?
Podziel się, będzie co promować- 2 2
-
2017-11-08 09:12
To kampania lotto czy promocja Gdańska? Nie, to.... (1)
To po prostu taka zabawa... "Poszukaj złota z Amber Gold" , łagodząca niepotrzebnie eskalowane napięcie wokół tej błahej sprawy
- 5 2
-
2017-11-08 15:58
Poszukaj śledzi Jaworskiego co je we Wrzeszczu ZA DARA rozdawał!
- 0 0
-
2017-11-08 09:23
Tramwaj jak z hororu
Głupie uczucie jak wsiada a tam napis SĄD OSTATECZNY.I do tego STAN taboru właściwie resztek jego.
- 11 3
-
2017-11-08 09:29
A po co iść bdo muzeum ? (3)
W kościele Mariacki jest oryginał i to za darmo ?
- 4 3
-
2017-11-08 09:50
(1)
Mylisz się. Oryginał pokazywany jest w Muzeum Narodowym w Gdańsku. W Kościele Mariackim wisi kopia i to znacznie mniejsza niż oryginalny obraz.
- 2 1
-
2017-11-08 14:07
Ksiàdz mówił, że to oryginalna kopia
- 1 0
-
2017-11-08 11:03
noname
wlasnie odpwowiadasz sobie na pytanie po co promowac ...
- 2 0
-
2017-11-08 09:42
Takie czasy...
To jest, jak myślę, reklama dla turystów. Dla gdańszczan pewnie też, bo sporo osób tutaj się nabija, ale pewnie obrazu na własne oczy nie widziało... Widocznie nadszedł dziwny czas... kula reklamuje obraz, wielkie banery ustawione w szczerym polu reklamowały Polskę dla polaków, a teraz w tv ministerstwo zdrowia reklamuje hodowlę królików...
- 2 0
-
2017-11-08 09:48
Na to jest kasa ale na zalatanie dziury w chodniku nie.
- 4 2
-
2017-11-08 09:54
Złota kula
Popatrz w kulę i powiedz gdzie jest złoto! Amber Gold!
- 4 2
-
2017-11-08 09:56
Katastrofą są trole od ciecia jaworskiego nadające non stop (1)
ilu was ta zatrudniono i za ile?
- 2 10
-
2017-11-08 10:06
uważasz że ministranta Adamowicza wszyscy kochają a jedynie
płatne trolle szaleją w internecie?
więc się mylisz. Nie trzeba być zwolennikiem PIS i Jaworskiego by NIE lubic budynia- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.