• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk szykuje kampanię reklamową dla zagranicznych turystów

Katarzyna Moritz
5 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem. Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem.

Gdańsk chce mieć poza sezonem więcej weekendowych turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Danii, Norwegii i Szwecji. Szuka więc realizatorów kampanii reklamowej na tych rynkach.



Czy lubisz weekendowe wyjazdy za granicę?

Gdańsk z roku na rok odwiedza coraz więcej turystów. W 2015 roku do Gdańska przyjechało prawie 2 mln gości, z czego 23 proc. pochodziło z zagranicy. Najwięcej i to głównie w sezonie, pochodzi z takich krajów jak: Niemcy, potem z krajów skandynawskich, a następnie z Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Podsumowanie sezonu turystycznego w Gdańsku

Władze miasta chcą, by przyjeżdżało ich jeszcze więcej. Dlatego trwają przygotowania do dużej kampanii reklamowej. Ostatnią o podobnym zasięgu mieliśmy przed Euro 2012.

- W 2014 roku była kampania na Skandynawię, łącząca atrakcyjność turystyczną Gdańska i naszych kulinariów. Ta ma być odnowieniem działań dotyczących budowy wizerunku miasta i ma być nastawiona na turystykę weekendową. W przeciwieństwie do wspominanych kampanii, różnić się będzie tym, że nie nastawiamy się na emisję spotów reklamowych w telewizji - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta.
Obecna kampania nastawiona ma być głównie na emitowanie 30-sekundowego spotu w Internecie, głównie w portalach turystycznych, w mediach społecznościowych, będą też działania na popularnym portalu LonelyPlanet czy w wyszukiwarce Google.

Zestawienie odwiedzin w 2015 roku. Zestawienie odwiedzin w 2015 roku.
Budżet kampanii to 500 tys. zł. Władze miasta oczekują, że wygeneruje ona 4 mln kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych.

Czytaj też: Gdańsk uznany za dużą atrakcję turystyczną

W ramach przetargu ma być wyłoniona agencja, która na zlecenie miasta przygotuje i zrealizuje zaplanowane działania promocyjne na wybranych rynkach zagranicznych i zajmie się stworzeniem koncepcji kreatywnej kampanii. Zgłoszenia można przesyłać do 14 kwietnia.

- Kampania będzie odbywała się we wrześniu, gdyż chcemy zwiększyć turystykę po sezonie. Obecnie najbardziej popularna jest turystyka weekendowa. Chcemy zwiększyć przyjazd turystów ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii, tym bardziej że uruchamiane są kolejne połączenia lotnicze. Musimy też odświeżyć rynek niemiecki, bowiem wymiera powoli tzw. turystyka srebrna, sentymentalna, należy mówić do nowych, młodych ludzi, którzy nie muszą znać starego Gdańska - podkreśla Adamska.
Miasto oczywiście chce podkreślać swoje atuty i atrakcje, jako miasto wolności, miejsce, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kulturą, ale także specyficznym klimatem i wieloma atrakcjami, do których warto wracać.

W spocie i kampanii mają być uwzględnione głównie zabytki: Bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna oraz Żuraw, a także Katedra w Oliwie. W ostatnim czasie dużą sławą cieszy się Europejskie Centrum Solidarności, teraz warto będzie zapewne postawić również na Muzeum II Wojny Światowej.

Opinie (101) 5 zablokowanych

  • 100 tyś euro z haczykiem to...

    ...wystarczy co najwyżej na marketing szeptany

    • 4 4

  • Było dużo lepiej jak ich nie było.

    Ich obecność pompuje kabzę restauratorom, bo tylko chleją i żrą. Rankiem w sobotę i niedzielę siedzą smutne, spuchnięte twarze skandynawskiej klasy robotniczej i leczą kaca.
    Wyjątkiem są Azjaci i Niemcy - pierwsi zwiedzają z ciekawości, drudzy szukają okien , z których ich "matki i ojcowie" strzelali do Polaków.

    • 20 8

  • Ja mam pomysł na spot reklamowy....... (1)

    Lato, gdańska plaża, w tle obowiązkowo DCT, na plaży leży Budyń w slipkach, slipki różowe w zielone żabki w czerwonych czapeczkach. Oczywiście Budyń w okularach przeciwsłonecznych, takich typu lustrzanki policyjne. No i muza: najlepiej oda do radości.

    • 11 9

    • budyń czekoladowy - żeby było multikulti

      • 9 3

  • Turysty.

    Niemiec chce obejrzeć co było niemieckie.
    Szwed zrobic zakupy.
    Anglik tanio podymac.

    • 29 0

  • Proszę,podajcie nazwę ulicy w Gdańsku,której pięciuset metrowy odcinek nie ma dziur albo nie jest pofalowany jak Dunaj

    • 16 8

  • Najpierw odstrasza turystów płatnymi parkingami w pasie nadmorskim (4)

    Brakiem ciekawych atrakcji a jak juz cos zorganizuje to jest tyle ludzi ze sie dopchac nigdzie nie można
    Lepiej te pieniądze by zainwestował w najmłodszych Gdańszczan dzieci są coraz bardziej otyłe i mają coraz więcej chorób cywilizacyjnych cukrzyca nadciśnienie brak jest bezpłatnych zajęc sportowych dla dzieci na południu nie ma żadnych

    • 10 12

    • jak się wyprowadza na zad... to nic wokoło nie ma. Czemu się dziwić?

      trzeba było zamieszkać w mieście, a nie na Południu

      • 7 1

    • (1)

      No tak, każdy turysta przylatujący do Gdańska bierze ze sobą w bagażu podręcznym samochód, i płatne parkingi najbardziej będą mu doskwierać.

      • 5 2

      • przecież to pisowski hejter, co mu wyjaśniasz

        • 2 6

    • w temacie przeciwdziałania otyłości, to chyba nasz Prezydent nie jest autorytetem.....

      • 3 0

  • sponsor

    Adamowicz ps.Budyń który miasto traktuje jak prywatny folwark powinien reklamować miasto ze swoich prywatnych pieniędzy

    • 15 10

  • szcher-macher zgłosi się do przetargu

    czy oni obsługują tylko dojną zmianę?

    • 6 3

  • (2)

    pewnie by więcej było jak by władza przestała pozwalać cocomoco itp. okradać turystów

    • 5 1

    • To minister Zero jeszcze nie zlikwidował Cocomo?
      Gdzie Prawo?
      Gdzie Sprawiedliwość?

      • 2 4

    • czy budyn zamowi reklamy w zaprzyjaznionej gejz. wyb? a moze poprosi o pomoc stefana m. z uppsali w propagowaniu gdanska wsrod skandynawow?

      • 6 1

  • Kurczę, znałem wiele osób, które pracowały w stoczniach, zakładach typu unimor itp. A jakoś nie spotkałem nikogo kto pracuje obecnie w biznesie hotelowo-turystycznym. Ocb? To ludzie z gett? Obcokrajowcy mieszkający na (hotelowych) poddaszach?

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane