- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (49 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (263 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (186 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Przetestowaliśmy turystyczną linię autobusową
Pasjonująca podróż po Starym Mieście i jego okolicach, najczęściej odwiedzane przez turystów zabytki i ich historia - tak reklamuje się turystyczna linia autobusowa, na której odkryte dwupiętrowe autobusy wożą turystów po centrum Gdańska. Postanowiliśmy sprawdzić co, w jaki sposób i za ile można zobaczyć z dachu autobusu, kursującego między Targiem Węglowym a Europejskim Centrum Solidarności.
Sezon turystyczny ruszył bez miejskiej linii, choć mieszkańcy i turyści mogą odnieść nieco inne wrażenie, bo od kilku dni po ulicach Głównego i Starego Miasta a także po Śródmieściu jeżdżą piętrowe autobusy bez dachu. Należące do prywatnego przewoźnika, który wcześniej turystów woził po mieście meleksami, zwracają na siebie uwagę. Postanowiliśmy więc wcielić się na chwilę w rolę turysty i sprawdzić, na co może liczyć.
To nie jest Hop on Hop off
Na początek ceny, bo to interesuje większość klientów, pasażerów, turystów, ale i mieszkańców. Tanio nie jest, bo godzinny bilet kosztuje 40 zł. Zanim go jednak kupimy, trzeba zlokalizować przystanek, z którego rusza autobus linii "Hop on Hop Off".
Od razu dodajmy, że to linia "Hop on Hop Off" tylko z nazwy, bo wbrew temu, co znamy z innych tego typu usług w Europie, na trasie nie ma pośrednich przystanków, na których dosiadają się chętni podróżni. Bilet też nie jest 24-godzinny i upoważnia tylko do jednego przejazdu. Nie wiemy, czy to reguła, ale my paragonu za sprzedany bilet nie otrzymaliśmy, a sam bilet to... pocięta na kawałki mapa Gdańska.
Sama trasa wiedzie z Targu Węglowego przez ul. Szeroką, Tokarską, Warzywniczą i Targ Rybny, a następnie Podwale Staromiejskie, Stolarską i Łagiewniki na parking przy Europejskim Centrum Solidarności. Po kilkuminutowym postoju autobus wraca skręcając w Katarzynki, Rajską, Jana Heweliusza, Korzenną, a następnie przez Targ Drzewny wjeżdża na Targ Węglowy. Przejazd zajmuje ok. 60 minut.
W trakcie jazdy przewodnicy w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim) opowiadają historie mijanych budynków i historycznych postaci oraz wydarzeń z nimi związanych. Opowieści są ciekawe: oprócz faktów, turyści mogą usłyszeć też kilka miejskich legend i zagadek. Nie brakowało też politycznych dygresji, nawiązujących do obecnej sytuacji geopolitycznej w kraju i na świecie.
Wbrew temu, co czytamy na stronie internetowej przewoźnika, autobusy nie są wyposażone w system audio. Wiele do życzenia pozostawia też ich stan techniczny: karoserię zjada rdza, tapicerka na siedzeniach pamięta minioną epokę, szyby są porysowane gwoździami, a siedzenia - po prostu brudne.
W czasie jazdy warto też uważać na głowę. W kilku miejscach autobus bez dachu dosłownie ścina gałęzie na mijanych drzewach, a te wpadają bezpośrednio na nieświadomych zagrożenia pasażerów. Wysokie osoby muszą też uważać szczególnie na przejazdach tramwajowych (na wyjeździe spod ECS czy na Wałach Piastowskich), bo trakcję tramwajową mają wówczas dosłownie na wyciągnięcie ręki. Dobrze by było, gdyby przewodnicy, pod opieką których się wówczas znajdują pasażerowie, byli na to wyczuleni.
Odnieśliśmy też wrażenie, że pojazdy o takich gabarytach nie są przystosowane do obsługi linii wytyczonej na tak wąskich i zastawionych autami ulicach Śródmieścia Gdańska. Trudno o ul. Tokarskiej czy Katarzynki powiedzieć, że to sześciopasmowe autostrady. Już mijanka dwóch osobówek wymaga od kierowców zatrzymania się albo wręcz cofania czy chowania w azylach, a co dopiero, gdy spotka się tam autobus np. z autem dostawczym. Kierowca musi się tam mocno natrudzić, by pokonać ciasny zakręt bez zarysowania zaparkowanych aut.
Opinie (241) 5 zablokowanych
-
2017-06-16 19:45
Gałęzie i ZDiZ (1)
W lato 2016 widziałem jak niemiecki autokar piętrowy rozbił szybę czołową na ul.Podwale Staromiejskie .Kierowca był z szokowany że na tej wysokości są gałęzie.Powinny być wycięte do wys 4.20m. Tak pracują u nas odpowiednie służby zamiast wyciąć pozostawiają.Więc nie dziwmy się że gałęzie wpadają do autobusu
- 9 11
-
2017-06-16 21:54
niemcy to w ogole sa niszczyciele
- 3 1
-
2017-06-16 19:49
Chłopcy na posyłki (3)
Ewidentnie jakiś meleksiarz, pracownik właściciela autobusu lub on sam, spamuje wszystkie posty i komentuje te, które neguja pomysł tegorocznej "atrakcji" wyzywając internautów... chamstwo nie zna granic... ludziom się nie podoba i mają prawo to napisać. Ważna jest opinia ludu.
- 24 5
-
2017-06-16 21:34
Dokładnie tak jest ekipa sie dowiedziała ze portal pokazał prawde i teraz sie plują.
- 10 3
-
2017-06-16 21:55
nie, ja pisze tu sporo (1)
a ostatni raz meleksem jechalem w stoczni w 1994 roku z gazami technicznymi..
- 3 1
-
2017-06-17 10:05
Ja też
- 0 0
-
2017-06-16 20:00
O NIE ! (4)
Dzisiaj wsiadając do autobusu kupiłem bilet u kierowcy i o zgrozo - nie dostałem paragonu... Pewnie zostałem oszukany !
- 14 12
-
2017-06-16 21:35
Ty wiesz prostaku ze niewydanie paragonu jest karalne!
Masz szczescie ze nie trafiłeś na mnie to bys zapłacił kare to bys sie nauczył prostaku
- 7 5
-
2017-06-16 21:56
trzeba zglosic te mendy z ztm-u (2)
automaty tez nie wydaja paragonow. czemu? pytam!!!
- 5 3
-
2017-06-16 22:34
sam jesteś menda (1)
Bilet ZTM ma nominał (wiesz co to takiego?), wysokość podatku, serię. Poprostu jest biletem.
A tu - kawałek makulatury.- 5 1
-
2017-06-16 23:42
bilet to bilet
- 2 2
-
2017-06-16 20:12
(1)
Te zlomy dymia jak huta Katowice i sa cale zardzewiale. Won z tym z miasta!
- 30 4
-
2017-06-16 21:57
witamy, welome angole!
- 1 0
-
2017-06-16 20:17
(2)
Ten autobus to MANSD202 wycofany z komunikacji miejskiej w Berlinie.W Gdańsku jest już chyba od dwóch lat.Niestety pojazd wygląda raczej kiepsko,poza czerwoną okleiną,jest w takim stanie,w jakim został skasowany w Berlinie,a niestety większość ex berlińskiego taboru to wozy mocno zużyte.Ja osobiście nie dałbym 40PLN za godzinną przejażdżkę tą ruiną.Wóz można by doprowadzić do stanu niemal fabrycznego,ale wymagałoby to czasu i sporych nakładów finansowych,ale filozofia tego biznesu polega na szybkim zysku przy jak najmniejszych kosztach.
- 26 3
-
2017-06-16 20:52
Dopowiem,że autobus ma już 30 lat,czyli mógłby być pojazdem zabytkowym,ale w tym stanie przynosi tylko wstyd miastu i właścicielowi.Niedawno miałem okazję przejechać się autobusem z 1936 roku,który po odbudowie wygląda jak nowy i mechanicznie też nie można mu nic zarzucić.Szkoda,że MAN nie jest w rękach takiego człowieka,jak wspomniany Krupp z 1936 roku,bo autobus jest warty tego by być prawdziwą atrakcją dla turystów.
- 6 1
-
2017-06-16 21:37
Nowobogadzki burak nie poto kupuje zezłomowany szrot by go odnawiac.
- 5 2
-
2017-06-16 20:20
co za prowizorka!!! kto na to wydał zgodę?! i ten brud- 40 zł za co? kpina, nie powinno być zgody na (1)
tak nisko świadczoną jakość usług
- 20 4
-
2017-06-16 21:38
Tu niema zadnej jakosci usługi to jest ponizej jakiej kolwiek normy!
- 5 2
-
2017-06-16 20:22
(1)
Kwestia czasu jak itd zajmię się tymi autobusami
- 13 2
-
2017-06-16 23:12
Parasol
Nie zajmą się. Tak jak nie zajmowali się Amber Gold
- 1 0
-
2017-06-16 20:34
Ogon merda psem. (1)
Biedaków handlujących pod lotem traktowano szlaufem z wodą, a tu meleksiarze decydują kto będzie jeździł. Prezydent i całe tzw. władze miasta mogą sobie iść do domu.
- 22 1
-
2017-06-16 20:38
Chyba czas na władzę, która ma jaja. Ci za darmo biorą pieniądze.
Hala w Brzeźnie, dworzec autobusowy, teren po Gedanii - przykłady indolencji.
- 4 1
-
2017-06-16 20:40
Można zamykać ogródki restauracji i kawiarni - w nos ludziom wali z rury Lublin.
- 9 1
-
2017-06-16 20:43
Melaksiarze kazali władzom miasta się wynosić i się wyniosły. Ze swoimi pomysłami i tzw. władzą.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.