• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie 300-metrowy wycieczkowiec w Gdyni

Michał Sielski
14 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wycieczkowiec pływa pod banderą Panamy.

Ścieżka do joggingu, baseny, teatr, biblioteka, galeria czy specjalny pokój do palenia cygar - to tylko niektóre atrakcje pływającego hotelu MSC Magnifica, który wpłynie w niedzielę ok. południa do gdyńskiego portu. Po sześciu godzinach ruszy w dalszy rejs.



Lubisz oglądać duże statki?

Wycieczkowca nie będzie można zwiedzać, ale będzie go można obejrzeć z nabrzeża. 294-metrowy statek zacumuje przy Muzeum Emigracji zobacz na mapie Gdyni. Wejście pod samą burtę jak zwykle zagrodzone będzie bramą, ale jednostkę będzie można obejrzeć z pobliskiej ostrogi zobacz na mapie Gdyni. Wpłynięcie (ok. godz. 12-13) i wypłynięcie (ok. godz. 19) będzie też można oglądać z Molo Południowego zobacz na mapie Gdyni.

MSC Magnifica to wycieczkowiec zbudowany w 2010 roku. Na 13 pokładach mieści 3013 pasażerów, nad których komfortem czuwa ponad 1 tys. załoga. Znajduje się na nim ścieżka do joggingu, pole do minigolfa, centrum sportowe, baseny, sklepy, pokój do gry w karty, kasyno, pokój gier, biblioteka, dyskoteka, sale zabaw dla dzieci, teatr, Cuba Lounge do palarnia cygar, biuro wycieczek fakultatywnych i galeria sztuki.

Czytaj też: Zwiedziliśmy pokład luksusowego wycieczkowca

W tym roku do Gdyni po raz pierwszy zawinie "Wind Surf", nazywany największym żaglowcem na świecie. Statek ma 187 m długości i pięć masztów o wysokości 50 m każdy. Do portu ma wpłynąć 10 sierpnia. Najdłuższa jednostka w historii polskich portów - statek Norwegian Getaway - wpłynie natomiast do Gdyni 23 czerwca.

Lista statków pasażerskich, które odwiedzą Gdynię w tym roku, jest na stronie portu: www.port.gdynia.pl.

Wycieczkowce, choć mniejsze, przypływają też do portu w Gdańsku. Sezon rozpoczęło 21 kwietnia zawinięcie "National Geographic".

Lista wycieczkowców, które odwiedzą gdański port w roku 2017: www.portgdansk.pl/zegluga/statki-awizowane-na-2017-r.

Opinie (131) 8 zablokowanych

  • Fajnie, że podano godziny...

    ...szkoda, że nie wiadomo tylko którego dnia.

    • 1 1

  • One wszystkie sa zarejestrowane w Panamie albo na (9)

    Wyspach Bahama. Inaczej szmalu by nie zarobili. Sluzba na tych statkach to dziadostwo do trzeciej potegi. Ubezpieczenie jest tylko dopoki jestes na pokladzie. Jak w czasie postoju zejdziesz na lad zwiedzic miasto to jestes tylko na swoim. Tak mialem na Norwegian Cruises kilka lat temu. Norwedzy wcale nie byli sympatyczni I wysoko nochala trzymali. Ich statek to robili co chcieli....

    • 12 2

    • (1)

      Jeszcze 40 lat temu żarli grzyby i chwasty...
      Ale ropa im się trafila.
      Ogolnie chory naród

      • 5 2

      • To prawda i widać to szczególnie wśród młodych...

        Moja żona jest Norweżką, i jej rodzice, którzy doskonale pamiętają trudne czasy - mówiąc wprost biedy, doceniają to co mają i nie obnoszą się tak z kasą. Młodzi mają często we wszystko wylane. Uważają, że im się należy.....Gdy wspominałem im jakie są zarobki w Polsce, to jeden powiedział wprost - że nie pracował by wcale za takie pieniądze..........Pomijam już tych co mieszkają na północy, gdzieś pośród fiordów w jakiś małych wioskach lub na wysepkach, gdzie jest noc polarna - alkohol i inne nałogi, zacietrzewienie, depresje (zbyt dużo o tym nie mówią...). Do tego ilość imigrantów chcących żyć z zasiłków (nie Polaków, ale nowych, kolorowych...)

        • 3 0

    • Widocznie Genua jest na Bahamach (Costa Cruises)...

      • 0 1

    • Specjalista - byłeś na NCL (1)

      I nikt Ci nie uświadomił, że Norwegian Cruise Line to nie jest norweska linia i Norwegów mogłeś tam spotkać - owszem, ale jako pasażerów?

      • 1 0

      • Piszesz bzdury tak jak bys nigdy w tym nie byl.

        Kiedy ja tam pracowalem statki nalezaly do Norwegii. Dlaczego ja chcialem dla nich pracowac to odpowiedz jest prosta. Marzylem dostac sie na ich slynny S/S Norway ktory przedtem nalezal do French Line i nosil nazwe France. Bardzo podobal mi sie ten statek.
        Ale to nie bylo latwe wiec zaczalem od mniejszych. O ile pamietam to byl m/s Skyward lub Sunward. Pewnego dnia oznajmiono nam ze nasze kontrakty musza byc przepisane poniewaz NCL przechodzi pod bandere Wysp Bahama. Wiazalo sie to jak juz napisalem z ubezpieczeniem i opieka lekarska a takze wysokoscia zarobkow ktore mialy spasc az (jak wyliczylem) o 60%. Po przyjezdzie do Miami powiedzilem Chiefowi Engineerowi ze nowego kontraktu nie podpisze i odchodze z pracy. Kapitan i oficerowie byli Norwegami. Reszta zalogi w wiekszosci to Filipinczycy i troche innej mieszaniny a posrod nich jeszcze dwoch Polakow. Co tamci zdecydowali to nie wiem. Moj Chief powiedzial ze na niezmienionych kontraktach pozostaja tylko ci ktorzy sa czlonkami Norweskiej Ligii Marynarskiej. Pierwszy raz wtedy o takiej slyszalem... Nie zaluje tez z innego powodu. Masa oszustw na tych statkach. W silowni (maszynie ) robili prace ktore powinny byc wykonywane tylko w stoczni. Ze wzgledu na bezpieczenstwo i zakres prac. Takich jak spawanie lub demontaz z wymiana przeciekajacych rurociagow w silowni. Nowe odcinki rurociagow juz czekaly w porcie na Dodge Island do ponownego montazu. Na to bylo jakies 5 godzin czasu. Niewolnicza praca. Tym bardziej ze statek ten robil dwie wycieczki na Bahamy tygodniowo. W Polsce, to watpie czy PRS by do tego dopuscil ale Norwedzy otworzyli na Dodge Island malenki oddzial Det Norske Veritas ktory wszystko bez szemrania pozytywnie zalatwial a Amerykanskie sluzby w ogole sie do tego nie wtracaly. Teraz jest inaczej ale nie wtedy...

        • 1 0

    • Norwedzy?!? Baranie wróć do szkoły! (3)

      Norwegowie!!! Zapamiętaj łosiu na zmywaku!

      • 0 1

      • Nawet gdybys mial racje to ty bardziej

        pasujesz na zmywak i watpie czy do czego kolwiek innego pracujac za granica sie nadajesz. Chamstwem to popisac sie potrafisz. Norwedzy a Norwegowie zadna roznica.

        • 2 0

      • Anglicy mają tylko jedną liczbę mnogą

        i nie mylą się. Dlatego to my u nich na zmywakach, a nie oni u nas. Nie mają deklinacji i fleksji. Język parę razy łatwiejszy od polskiego...

        • 0 0

      • zanim obrazisz, to sprawdź

        sjp.pl

        • 0 0

  • węgiel

    wszechobecny pył węglowy, przez który autokary przebijają się pod burtę dowożąc pasażerów z wycieczki .... Brawo Port Gdynia !

    • 0 1

  • turysta

    Dobrze, że przypłynęły do Gdyni bo w Gdańsku juz pełno od autokarów z nmi.

    • 1 1

  • Polacy na morze

    Gdyby rządziło PO nadal to Polacy pływali by na takich statkach (jako balast w zęzach)

    • 1 2

  • Popatrzeć tylko można..

    Może kiedyś bedzie mnie stać na rejs na 10 dni.., a w papenburgu buduja - world of dream w zadaszonym doku!!

    • 0 1

  • Piaskowalem go we Francji (1)

    Spałem w kazdej kajucie i codziennie w innej. Do basenu różne rzeczy sie robiło

    • 1 2

    • Zle napisales. Powinno byc jak...

      Spałem w kazdej kajucie i codziennie z inna. A w basenie różne rzeczy sie robiło...

      • 0 0

  • Czyżby już niemieccy biali imigranci uciekający

    Przed swoimi miłymi refugees welcome?! Hahaha

    • 0 0

  • Redakcjo...

    Co robisz z ludzi? Ciemnotę, co ma podziwiać statek?Na filmach widać lepsze😃

    • 0 0

  • na Titaniku też były narody, które okupywały (1)

    najtańsze klasy statku i najwięcej zginęło tych biedaków

    • 0 0

    • sorty były

      zawsze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane